Maak je eigen GPT
Uitleg video van 3 minuten over het maken van je eigen GPT. Als je bij een training van Brainwaive bent geweest, kun je het hier nog eens rustig bekijken.
Waar is de ‘Deepseek-shock’ voor Chinese beeld-modellen?
Toen Deepseek 9 maanden geleden werd gelanceerd, verloor de tech industrie 1100 miljard in één dag. Amerika had er ineens een opvallende uitdager bij. Het contrast met oktober 2025 is enorm. Terwijl deze weken Chinese afbeelding- en video modellen de benchmarks beklimmen, blijft het opvallend stil. Tijd voor een check in!
Wie wint de race naar AGI? Let op video als aanjager
Wie uiteindelijk als eerste AGI bereikt, weten we nog niet. Maar degene die de rijkste en meest realistische videobronnen kan benutten, heeft belangrijke kaarten in handen. Google, xAI en Meta staan er zo bezien goed voor.
AI verandert de spelregels voor uitgevers en contentmakers
AI-zoekproducten geven steeds vaker direct antwoorden, zonder gebruikers nog door te sturen naar websites van uitgevers. Handig voor de gebruiker, maar desastreus voor uitgevers: het webverkeer en daarmee het verdienmodel droogt op. Zonder eerlijke compensatie dreigt de economische basis van
AI-strijd VS – Europa: 40-1
Met de 1,3 miljard investering van ASML is Mistral €12 miljard waard maar moet het opnemen tegen OpenAI’s $500 miljard waardering. Kan deze Europese uitdager zonder eigen cloud en met beperkte datasets de AI-machtsbalans verschuiven?
De AI race gaat nu om toegang tot de klant
AI is geen magie meer. Nu begint de échte race: om de klant. Weet je nog die eerste keer dat je ChatGPT gebruikte? Of Midjourney? Of toen je hoorde dat AI zelf software kon schrijven? Het voelde magisch. Onvoorstelbaar slim. Onwerkelijk krachtig. Maar die magie is inmiddels… routine geworden.
3 prioriteiten voor succesvolle AI implementatie
MIT Sloan Management Review biedt drie belangrijke inzichten over de impact van generatieve AI op de bedrijfsvoering en hoe organisaties zich moeten aanpassen om de voordelen ervan te benutten.
IQ test voor AI tools: Chat GPT blijft de ‘slimste’
Het IQ van verschillende grote AI tools wordt vergeleken, OpenAI loopt nog steeds voorop
De Kracht van AI in Marketing
Ontdek hoe AI de marketingwereld transformeert en wat dit betekent voor jouw team.
Is AI een bedreiging of een enorme kans?
Als AI de repetitieve taken overneemt, heb jij tijd voor het echte werk
Maak je eigen GPT
Uitleg video van 3 minuten over het maken van je eigen GPT. Als je bij een training van Brainwaive bent geweest, kun je het hier nog eens rustig bekijken.
Waar is de ‘Deepseek-shock’ voor Chinese beeld-modellen?
Toen Deepseek 9 maanden geleden werd gelanceerd, verloor de tech industrie 1100 miljard in één dag. Amerika had er ineens een opvallende uitdager bij. Het contrast met oktober 2025 is enorm. Terwijl deze weken Chinese afbeelding- en video modellen de benchmarks beklimmen, blijft het opvallend stil. Tijd voor een check in!
Wie wint de race naar AGI? Let op video als aanjager
Wie uiteindelijk als eerste AGI bereikt, weten we nog niet. Maar degene die de rijkste en meest realistische videobronnen kan benutten, heeft belangrijke kaarten in handen. Google, xAI en Meta staan er zo bezien goed voor.
AI verandert de spelregels voor uitgevers en contentmakers
AI-zoekproducten geven steeds vaker direct antwoorden, zonder gebruikers nog door te sturen naar websites van
AI-strijd VS – Europa: 40-1
Met de 1,3 miljard investering van ASML is Mistral €12 miljard waard maar moet het opnemen tegen OpenAI’s $500 miljard waardering. Kan deze Europese uitdager zonder eigen cloud en met beperkte datasets de AI-machtsbalans verschuiven?
De AI race gaat nu om toegang tot de klant
AI is geen magie meer. Nu begint de échte race: om de klant. Weet je nog die eerste keer dat je ChatGPT gebruikte? Of Midjourney? Of toen je hoorde dat AI zelf software kon schrijven? Het voelde magisch. Onvoorstelbaar slim. Onwerkelijk krachtig. Maar die magie is inmiddels… routine geworden.
3 prioriteiten voor succesvolle AI implementatie
MIT Sloan Management Review biedt drie belangrijke inzichten over de impact van generatieve AI op de bedrijfsvoering en hoe organisaties zich moeten aanpassen om de voordelen ervan te benutten.
IQ test voor AI tools: Chat GPT blijft de ‘slimste’
Het IQ van verschillende grote AI tools wordt vergeleken, OpenAI loopt nog steeds voorop
De Kracht van AI in Marketing
Ontdek hoe AI de marketingwereld transformeert en wat dit betekent voor jouw team.
Is AI een bedreiging of een enorme kans?
Als AI de repetitieve taken overneemt, heb jij tijd voor het echte werk



















